Eindproduct van het project: welke bloemen groeien er in het gras?

 

We zijn deze week gestart met de vertelkring zoals elke week.
Maar deze was een speciale voor Mathiz want hij mocht eens over de vissen gaan vertellen bij de zonnebloemen (L1enL2), zij leren daar namelijk over in hun onderwaterwereldproject!

Supertrots en terecht! Proficiat!



We vertellen aan de hand van foto's op de computer.
Leuk!!



Het contractwerk werd verder gezet en alle contractkaarten zijn af geraakt! Oef! 😊
Er werden voor rekenknap bloemblaadjes getekend volgens het cijfer of het vijfbeeld.



Dit kon ook geoefend worden met verfstippen als blaadjes.


Voor taalknap en rekenknap telden we de letters.

Ook voor taalknap kleefden we de woorden op de juiste plaats.

We konden op de chromebooks zelf woorden typen.

De potjes van Flo werden gevuld.

En met de rest van de bloemaarde speelden we vrij in de manipulatiebak.


Voor beeldknap en beweegknap maakten we bloemen met stukjes van rietjes op een pijpenrager. We moesten wel een patroontje behouden met twee kleuren van de rietjes!



Of schilderden we handafdrukken als bloemen.



Ruimtelijk inzicht oefenden we met pico piccolo en mini loco.



Schrijfmotorische oefenen: bloemen


 Voor beweegknap vouwden we bloemen.




Hier en daar moest er nog iets afgewerkt worden van vorige week...





Er waren weer veel hoekjes waar we konden spelen met bloemen!
Kijk maar mee naar het hoekenwerk bij de boterbloemen.
 
We moesten veel gekleurde bolletjes sorteren in de juiste bloem.
Figuren in vlinders leggen.

Fijne motoriek oefenen met knopen


Voor rekenknap moesten we bij elk bloemetje een steeltje leggen.


We knipten een grasveld onder de bloemen.


Voor beeldknap schilderden we met aardappelen. 
Met een beetje verbeelding zijn het prachtige tulpen. :-)




Knip en plakwerkje aan de hand van een voorbeeld
Mooie bloemen!



We zoeken de juiste schaduw.

Op dinsdag was er weer kletspotkring.



Op donderdag was er waarheid-durven-doen: deze week waarheid!




We mochten ons eigen gezicht puzzelen voor onze verjaardagskalender in de klas.




Oef, onze verjaardagskalender is eindelijk klaar!



Even iets nieuws uittesten met de lichtplaat: schrijfoefeningen.



We hadden ons eindproduct deze week. Onze projectvraag over welke bloemen er in het gras groeien werd beantwoord. We hadden alle bloemen bestudeerd en getrokken, gedroogd, boeketten mee gemaakt,...
Liesbet kwam ons een hele mooie techniek tonen om met onze gedroogde grasbloemen te doen.













Wat filmpjes om duidelijk te maken hoe het ging.




Even uit het water halen.


Dan drogen aan de waslijn.



En dit is dan het eindresultaat! Prachtig toch? Elk kadertje ging donderdag mee naar huis.

Bedankt Liesbet!! Het was een zeer geslaagde workshop!
 
 Romanie speelde nog eens tik tak over bloemen.


Tijdens de spelletjeskring op woensdag speelden we gezamenlijk een spelletje.
 
Spelletjesdag; 
Bedankt aan de mama's en papa om te komen spelen!!














Er was ook nog een jarige deze week,Luca!
Dikke proficiat!!! Bedankt voor de lekkere eetbare appelbloemen. :-) 
(Gemaakt met onze schoolappels, top!)



Ook vierden we de verjaardag van Yule, daarbij konden we genieten van een lekker ijsje! Dank u wel :)



Boekenkring op donderdag; de bloemen van Jules
Wat genieten de boterbloemen van verhaaltjes. Zalig!


Hoekenwerk op donderdag en vrijdag;
Bloemblaadjes boetseren met plasticine

 
Met de blokjes bouwen we torens in hetzelfde kleur als de bloem.
Wie wou mocht zichzelf uitdagen om de stippen te tellen.

We zochten hetzelfde diertje als op ons kaartje. Gevonden? Meppen maar!


Knutselen; 
Mandala's schilderen met waterverf en bloemblaadjes stempelen met rolletjes.




Bloemen zoeken tussen de rijst. 
Al vloog de rijst af en toe eens door de klas. Oepsie.

We trokken rechte lijnen op toverpapier.

Patroontjes na leggen en de bloemetjes volledig maken.




Een boeketje maken. 



Tijd voor onze projectevaluatie. 
We bekeken verschillende activiteiten en kleurden de duimpjes.







We leerden hinkelspelletjes in de vorm van een bloem.





Even tot rust komen door Yoga oefeningen uit te voeren in de turnles.






Ontdekkring op vrijdag; we ruiken (en proeven) van vlierbloesemsiroop. 
Lekker! smaakt naar bloemetjes. :-)

Boekenkring op vrijdag:

Op vrijdagnamiddag gingen de derde kleuters naar de bibliotheek.
Ze mochten er elk 2 boeken kiezen voor de sprokkelweek.
Benieuwd of daar een projectje uit voort zal komen...






INFO!!

☝We leerden met de anemonen in het voorbije project ook een gedichtje over het vrolijke bloemetje, wie het eens wil lezen of herhalen, het staat op de classroom.

☝Graag de flesjes met water vullen van thuis op maandag, dan kunnen we die dag vlotter starten! Bedankt!

☝Iedereen kreeg zijn werkjeszak met symbool mee naar huis. 
Dragen jullie er goed zorg voor en geven jullie die terug mee naar de klas?
Alvast bedankt!! :-)

☝Volgende week is een sprokkelweek waarin we ruimte laten om mee te spelen en te sprokkelen naar een nieuw project!

☝Niet te vergeten, vrijdag 1 oktober is er geen school!

Reacties

  1. Plezant om Seppe zo bezig te zien in de klas.Bedankt voor de mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten