Projectweek 3: Hoe kunnen we zelf een bloeifietsroute maken?

 

Deze week kregen de anemonen Janne als begeleider op maandag, dinsdag en woensdag. 
Wat was Cleo trots om te zien hoe flink we doorgewerkt hebben! 

We speelden samen het racespel.


We kleurden de plakkaten voor ons bloeifietsroute in.


We tekenden heel fijntjes over de wielen.


Wij kunnen echt zo mooi en groot een fiets tekenen!




We vervolledigden de tekeningen van de fiets.


Opdracht: cirkels tekenen; teken twee keer precies dezelfde cirkel.







Er werden kleine fietspuzzels gemaakt voor de boterbloemen.




Getest en goedgekeurd door de boterbloemen!


Voor beeldknap probeerden we iets moeilijks. Eerst versierden we een potje als : 'wat komen we op de fiets tegen?'  Daarna tekenden we een mini fietsje om dan rond de pot mee te draaien. Precies of we fietsten langs ons eigen landschap. 




Begrijpen jullie het niet zo goed: kijk dan eens naar dit filmpje.



Spel: gooi met de dobbelsteen en leg evenveel stenen op de spaken in een patroon.


We leerden weven met stof doorheen de spaken van de fiets.


We hebben nu op school hele handige stoeltjes voor buiten.
Hu??? Hoe werkt dat juist? De kleuters waren nieuwsgierig. 


Zo probeerden we een fiets te schetsen.









Hoekenwerk bij de boterbloemen;
We knutselden een fietsje om door het landschap te laten rijden




We schilderden een fluojas met fluoverf op onze eigen foto.



Voor rekenknap moesten we twee dezelfde wielen zoeken. 
Aandachtig de stippen tellen dus!


Nog meer tellen! Deze keer met onze telkaarten.


We tekenden wielen rond cd's en dekseltjes



Fietshelmen kleuren/ontwerpen


We bekeken het voorbeeld en probeerden het na te leggen op ons blad.



Amai, zo flink aan het werk!
 
Gelukkig is er nog tijd om te lachen voor de foto!



Tijdens de beweegkring gingen we naar buiten. 
We hadden veel plaats nodig om een bewegingsspelletje te spelen.



Bij de kleine boterbloemen lagen we op onze rug en gingen we fietsen.




Spelletjesdag op woensdag.







Tijdens spelletjeskring deden we onze ogen dicht en moesten we goed luisteren hoeveel keer de bel rinkelde.

We speelden spelletjes en maakten heel wat puzzels.












We oefenden wat nieuwe woordenschat door de spreekmuur zelf in te spreken. 
Nu kunnen de boterbloemen luisteren naar onze stemmen.





Welke fietshelm heeft de fietser nodig?



Ja, even denken aan ons eindproduct. Waar gaan we die bloeiroute maken?
We gingen op inspectie!





Voila, na wat gepuzzel en overleg was de bloeiroute gekozen.


Even de anderen inlichten en optrommelen om materiaal te verzamelen voor de bloeiroute.


We maakten een heleboel pijlen om als wegwijzer te gebruiken




En die pijlen hingen we op kegels om rond te zetten op de route.



De kleuters doen al graag eens de begeleiders na ;-)

Tijdens de boekenkring luisterden we naar een verhaal van Kollie op de fiets.

We draaiden aan het rad en gingen zo snel mogelijk op zoek in de klas naar het voorwerp. 


Nog even wat knippen en plakken.



Fietsen tekenen op het krijtbord
 

Een nieuw zeteltje in de klas, even uittesten.


We hebben gestempeld met verf op onze fietshelm.









Schilderen met waterverf
Rijgen door wielen


Op donderdag was het tijd voor ons eindproduct! 
We maakten ons klaar voor de bloeifietsroute. 
Dat was plezaaaaant!  Fietsen maar 😃


























Deze raakte blijkbaar niet op de blog dit project... hihi
Er staat al drie weken een fiets op rollen in de klas dus...

Donderdagnamiddag schilderden we op een eigenaardige manier!



Er stond ook nog een poppenkast op de planning.
 Er werd een 'koers' met obstakels gereden! haha



Kylian en Lyam hebben er een zusje bij. Proficiat!!
We knutselden het geboortekaartje na.



Vriendschappen in Bloei! 💓



Tijdens het plasmoment hebben de boterbloemen vaak plezier wanneer ze zichzelf staan te spiegelen. :-)





Hiep Hoera!!!! 
Dikke proficiat aan onze jarige deze week;



Weetjes:

👆 de windpokken doen goed de ronde in de klas. We willen nog even herhalen dat kinderen met de windpokken niet naar de klas kunnen komen wegens zeer besmettelijk!
☝18/05 CLB consult deel 2 voor 1ste kleuter op school.
☝ Volgende week is er een sprokkelweek maar het nieuwe project wordt gekozen uit 'de frigo'! (vraag maar eens aan je kleuter(s) )



Reacties